Нещодавнє дослідження, проведене некомерційною організацією Catalyst, показало, що одна з найкращих характеристик, які може мати лідер – співчуття. У спостереженні брали участь майже 900 співробітників, які висловили думку про те, що робило їхніх керівників такими цінними, і про те, як це впливало на компанію.

Варте уваги BAROMETER Show: бренд Nemiroff розповів, як подарувати гостям закладів гастрономічне задоволення

Якщо на хлопський розум, то співчуття – здатність розуміти іншу людину або "поставити себе на її місце". У випадку з керівниками це дозволяє їм зрозуміти, коли співробітник переживає стрес, або просто збагнути його потреби. Усе для того, щоб запропонувати допомогу, яка б могла знизити рівень стресу та створити "доброзичливу" робочу атмосферу.

Дослідження показало, що співчуття безпосередньо впливає на співробітників. Зокрема, вони виділили кілька важливих моментів.

Інновації

Дослідження виявило зв'язок між співчуттям і здатністю співробітників вводити нововведення. Більшість респондентів, які відзначили співчуття своїх керівників, зауважили, що їхнє робоче середовище дозволяє бути новаторами. З менш чуйними лідерами лише 13% відчували себе здатними щось запропонувати компанії.


Співчуття керівника стимулює співробітників до новаторства / Фото Unsplash

Зобов'язання

Якщо лідер не виявляв співчуття, то лише 32% опитаних вказали, що відчували хороший рівень прихильності компанії. Натомість у тих ситуаціях, де керівник проявляв співчуття, ця цифра становила 76%. Співробітники під керівництвом такого лідера відчували себе невіддільною частиною компанії.

Звільнення

З іншого боку, більшість людей з емпатичним керівництвом вказали, що у них була низька ймовірність думати про звільнення. Вони відчували, що на своєму місці, що їх поважають і цінують. Ті, у кого не було такого співчуття з боку керівництва, з більшою ймовірністю покидали робоче місце.

Інклюзивність

Цікаво відзначити, що в емпатичних лідерів, схоже, більш різноманітні робочі місця. 50% тих, хто відповіли, що у них чуйні боси, вказали, що їхня організація більш інклюзивна. У таких компаніях нема ані гендерного перекосу, ані відмов від прийому на роботу людей з особливостями.


У таких лідерів колективи інклюзивні та вільні / Фото Unsplash

Рівень життя

Нарешті, більшість людей, які повідомили, що у них чуйний лідер, вказали, що можуть похизуватися хорошим балансом між роботою й особистим життям. Значні 86% відзначили це, демонструючи важливість цієї навички у сфері лідерства.

З іншого боку, Forbes, який повторив це дослідження, зазначає, що ще одним важливим фактором є співпраця. Усе тому, що під час прийняття рішення присутнє також співчуття, і воно рухає цим, змушуючи людей краще розуміти свою команду.

Це цікаво Чому ми сміємося та до чого тут кар'єрне зростання

Щоб проявити співчуття, тобі не потрібно закінчувати додаткові курси. Просто спитай себе, як це – бути на чужому місці. Подумай про те, які можуть бути проблеми у твого колеги або підлеглого. Чого він може потребувати, наприклад, для розв'язання конкретної задачі. Прокачай цю рису, щоб стати справжнім лідером, до якого усі тягнутимуться!