Ювілейний, 5-й BAROMETER International Bar Show 2021, відбудеться 24 – 26 вересня у Києві, у КВЦ "Парковий". Це буде справжнє свято у галузі барної індустрії, яке об'єднає не лише бартендерів, міксологів, топменеджерів алкогольних брендів, власників закладів, а й тих, хто просто цікавиться барною культурою. Сам же цьогорічний захід отримав тему "People". І за хорошою традицією до нього долучиться бренд Nemiroff, якому є що сказати!

Варте уваги Українська кухня по-новому: Nemiroff узяв участь у крутому гастрономічному шоу

BAROMETER Show досліджує роль людини у барній індустрії

Цьогоріч організатори заходу планують віддати належне людям в індустрії. А в рамках 3-денного шоу вони спробують обговорити широкий спектр тем:

  • від гостинності як явища до нейрофізіології та сприйняття коктейлю тілом,
  • від ролі особистості в історії барної справи до впливу барної індустрії на суспільство,
  • від коктейлю як прояву креативності до бару як частини ком'юніті міста.

BAROMETER Show 2021 присвячений людям в індустрії
Цьогоріч BAROMETER Show присвячений ролі людини у барній індустрії / Фото Barometer

Під час BAROMETER Show можна не лише скуштувати коктейлі, а й дізнатися багато пізнавальної інформації. До твоєї уваги частина з лекції на тему ROOTS (нащадки, коріння), яку 2 роки тому проводила бренд-амбасадорка Nemiroff Юлія Терлецька.

Що пили українці до появи горілки

Як ми всі прекрасно розуміємо, такий напій як горілка був відомий в Україні не завжди. У часи Київської Русі був популярним міцний напій, і називали його просто "мед" або "медовуха".

Для приготування бджолиний мед розводили водою, зброджували, наливали у діжки та закопували їх у землю. Так за постійної температури народжувався алкогольний напій, відомий ще у давнину. І чим довше діжка була під землею, тим хмільнішим, більш пінним і ароматним ставав напій.

Цікаво: меди київських князів витримувалися у діжках 50 – 100 років. І коли їх відкривали, то піна йшла крутіша, ніж на отих усіх пінних вечірках.

"Мед-пиво пив, по вусах текло, а в рот не попало", – це звідти.

Мед став основною міцних напоїв у часи Київської Русі
У часи Київської Русі був популярний міцний напій, приготовлений на меді / Фото Nemiroff

А от перша згадка горілки на теренах українських земель датується 1552 роком. Тоді у ревізіях, які провели у Великому князівстві Литовському, поряд з медовими і пивними корчмами, описані й горілчані. Порахували ревізори й дрібні винокурні, де створювали горілку. Що цікаво, вони були майже у кожному маєтку. Чому винокурні? Бо спочатку спирт отримували з виноградного вина, а лише потім навчилися – з зерна.

Цікаво, що в Київській Русі до поширення слова "горілка" використовували назви "хлібне вино" або "горюче вино". Останнім вони характеризували здатність напою до горіння. Звідси й походження слова "горілка".

Якщо ти завжди думав, що горілку винайшов Дмитро Менделєєв, то це не зовсім так. За кількасот років до нього процес отримання спирту був відомий у різних регіонах земної кулі. І що особливо цікаво, практично одночасно. Щось відчували, мабуть, учені.

Так, у 1334 році лікар-алхімік з Провансу Арно де Вілльгер (Франція) уперше отримав винний спирт з виноградного вина, вважаючи його цілющим засобом. У середині XIV деякі французькі й італійські монастирі виробляли винний спирт під назвою "aquavitae" – "вода життя". У фольклорі aqua vitae означає воду, яка володіє певними чарівними або надприродними властивостями. Не випадково спиртові настоянки лікарських трав вживали при захворюваннях серця, нервів, шлунка чи горла.

  • До слова, в українських устах "aquavitae" перетворилася на "оковиту" – ту, що огортає очі.

Було б надзвичайно несправедливо оминути увагою ще один цікавий факт. У 1737 році у містечку Немирів у палаці графа Потоцького зібралися європейські дипломати – з Росії, Австрії й Османської імперії. Туди вони приїхали, щоб обговорити закінчення чергової війни. Плідні перемовини, звичайно ж, закінчилися трапезою, під час якої їм подавали місцеву настоянку на меду.

Nemiroff De Luxe Honey Pepper – найпопулярніша горілка бренду
Nemiroff De Luxe Honey Pepper – візитівка бренду Nemiroff / Фото Nemiroff

Ми не можемо запевняти, але маємо усі підозри, що це була перша неофіційна згадка про продукт, який з часом став своєрідним символом української алкогольної галузі, а також візитною карткою Nemiroff – De Luxe Honey Pepper. Але це вже зовсім інша історія!

Тобі сподобається Краще один раз побачити: Nemiroff запустив сміливу кампанію, присвячену барній культурі

Тепер же горілка – один з найпопулярніших міцних напоїв у всьому світі. Ми ж, українці, можемо пишатися величезною експертизою в їх виробництві. Недарма, провідні світові горілчані бренди походять саме з наших країв. А люди передають знання й експертизу з покоління в покоління, чим і ділитимуться у наступному сезоні шоу…