Щодня людство стикається з низкою викликів. І проблема сміття – один з них. Тож не дивно, що до ресайклінгу долучаються не лише небайдужі громадяни, а й впливові бренди, які на власному прикладі показують, що та як потрібно робити. Як великі гравці ринку можуть допомогти екології за правилом RRR (Reduce. Reuse. Recycle)? Спробуймо розібратися на прикладі горілчаного бренду №1 в Україні, Nemiroff.

Варте уваги Коли менше означає більше: 5 переваг алкоголю у мініформаті

Кожен продукує від 300 до 500 кілограмів сміття щороку

Якщо ти не знав, то кожен пересічний громадянин нашої країни кожного року продукує від 300 до 500 кілограмів сміття. Дані Держстату свідчать про те, що усього за рік українці генерують понад 350 мільйонів тонн сміття. І ці цифри ростуть з кожним роком!

  • Що стосується сміттєзвалищ, то на них уже накопичено 12,44 мільярда тонн відходів. Половина з них – органіка, а от решта – метал, папір, скло та пластик.

Варто розуміти, що близько 20% цих відходів можна переробити, але статистика свідчить про те, що потрапляють на неї лише 3 – 5 % від загального сміття українців.

Українці продукують від 300 до 500 кілограмів сміття щороку
Кожен українець продукує від 300 до 500 кілограмів сміття на рік / Фото Sigmund

Сміття шкодить не лише нам, а й тваринам

Відсутність свідомості шкодить не лише нам самим, а й тваринам. Шотландські вчені підрахували, що шлунки 90% морських птахів заповнені пластиком або його частками. А їхні прогнози узагалі невтішні: до 2050 року у світі не залишиться жодного морського птаха, в чиєму шлунку не можна було б виявити пластик.

Країни, в яких нам є чому повчитися

Тішить те, що низка світових країн успішно бореться зі сміттям. От, наприклад, Швейцарія вважається однією з найчистіших країн. І завдячувати цьому можна також переробленню майже усіх відходів.

Підозрюємо, що ти не знав, але в цій країні існує спеціальна сміттєва поліція. Вона за допомогою сучасних технологій аналізує сміття, яке залишають не там, де потрібно. Усе для того, щоб виявити порушника та виписати йому за це чималий штраф.

А от Швеція переробляє понад 90% усіх відходів. Продукти переробки у цій країні використовують для отримання палива та сировини. Ба більше, держава настільки успішна у питанні ресайклінгу, що навіть імпортує сміття інших країн, щоб переробити його. І про довкілля дбають, і необхідні ресурси отримують.

Країни Європи активно займаються переробкою
Європейські країни успішно запроваджують і здійснюють переробку / Фото Łukasz Rawa

Що стосується Німеччини, то у цій країні теж активно повторно використовують сміття. Так, понад 67% відходів проходять переробку. Вони теж стають джерелом отримання електроенергії.

  • Цікаво, що лише 2% сміття німці "захороняють" на полігонах.

Reduce. Reuse. Recycle: чому це важливо для кожного бренду

Важливою у цьому процесі є участь кожної людини без винятку. Але варто розуміти, що компанії несуть ще більшу відповідальність, адже саме вони створюють відходи у процесі виробництва.

Reduce

Nemiroff підтримує глобальний підхід до збереження довкілля. Компанія уже не перший рік втілює екологічні ініціативи в життя та надихає це робити інших. Зокрема вона зменшує споживання та створює безпечніші для екології продукти.

Ще з 2019 року у всіх офісах Nemiroff запровадили систему електронного документообігу. Цим бренд активно зменшує використання зайвих паперових документів. І це дозволило усього за два роки активної роботи скоротити використання паперу на 60%. Приголомшливо, чи не так?

Гаразд, невже кожна компанія повинна лише обмежувати себе? А от і ні. Потрібно, наприклад, постійно підвищувати продуктивність праці та позбавлятися зайвих процесів, кожен із яких стає причиною непотрібних викидів CO2. Тож компаніям варто переглянути доцільність й ефективність своїх процесів виробництва, а також зайнятися їхньою максимальною оптимізацією.

Що ж стосується виготовлення продукту, то тут важливо використовувати ті матеріали, які мінімізують шкоду довкіллю. До прикладу, замість пластику віддати перевагу склу, створювати крафтові етикетки, а також впроваджувати інноваційні ковпачки. Усі ці прості й ефективні способи можна побачити на продукції Nemiroff.

Nemiroff мінімізує шкоду довкіллю
Nemiroff використовує матеріали, які мінімізують шкоду довкіллю / Фото Nemiroff

Наприклад, у лінійці Nemiroff The Originals бренд почав використовувати абсолютно новий тип ковпачків. Їх розробили спеціально для української компанії без використання полікарбонату та бісфенолу-А.

Тож Nemiroff почала використовувати їх одними з перших у світі. Сам ковпачок, до слова, отримав назву Колумб. Адже, як і першовідкривач Америки, новостворений ковпачок став першим по багатьох параметрах.

Reuse

Не можеш зменшити – навчися повторно використовувати матеріали. Тут можна почати з простого: повторний друк на іншій, чистій стороні аркуша, багаторазового посуду та склянок для усіх співробітників компанії. Якщо ж відсутня потреба у повторному споживанні, можна речі передавати на благодійність. Наприклад, старі меблі, техніку чи офісне обладнання. Усе це може прослужити іншим людям ще довго, а також бодай трохи, але вберегти нашу екологію.

Recycle

Усі ми розуміємо, що цілком і повністю уникнути відходів просто неможливо. Тож наша задача – свідомо підійти до питання роботи з тими матеріалами, які залишилися та не підлягають повторному використанню. Саме для цього є ресайклінг, вторинна переробка відходів.

Виробництво Nemiroff зосереджене на Поділлі, яке називають краєм тисячі озер. Тож більшість інгредієнтів: від води з артезіанських свердловин до трав і ягід для настоїв використовують саме з цієї місцевості.

Варто розуміти, що від стану місцевих водойм, ґрунтів і рослин залежатиме як смак, так і якість кінцевого продукту. Тому дуже важливо піклуватися та підтримувати екологію в регіоні.

Від екології залежатиме якість продукції
Важливо підтримувати довкілля біля виробництва / Фото Nemiroff

Сортування сміття у всіх офісах та на заводах Nemiroff запровадили ще багато років тому, і це уже дало неабиякі результати. Наприклад, за останні 7 років компанія віддала на переробку 93 тонни металобрухту. Якщо тобі складно візуалізувати, то ми допоможемо: це 2 шатли "Аполлон", на яких американці відправлялися на Місяць. А ще компанія зібрала 1600 тонн макулатури, а це – 38400 збережених дерев і 1040 тонн інших матеріалів, серед яких скотч, поліетилен і склобій.

Правильний підхід і розуміння актуальності проблеми посприяли тому, що 2500 тонн відходів, які могли б нашкодити екології, успішно пішли на переробку.

Варто розуміти також, що допомога природі полягає не лише у збиранні та здаванні відходів для переробки. І тут ми плавно переходимо до другого важливого пункту. Мовиться про екосвідомість, яка є новим обов'язком кожного бренду без винятку.

Нові екологічні правила ринку

Reduce. Reuse. Recycle – це не просто три слова, які варто запам'ятати кожному. Це нові сучасні правила бізнесу, яких не можна порушувати.

Повернімося до нового ковпачка Колумб від Nemiroff. Він BPA-free, тобто у його складі немає бісфенолу-А. А саме цей компонент наразі заборонений у багатьох країнах світу: у Франції, Канаді, Китаї та Колумбії його не можна використовувати для алкогольної продукції. Подібну заборону, до слова, розглядають у США.

Що це означає? Якщо виробник хоче вийти на світовий ринок – він повинен відповідати вимогам. Мовиться про цілковиту відмову від використання заборонених шкідливих компонентів.

Ба більше, це одна з вимог TESCO – однієї з найбільших рітейл-мереж світу. Незалежно від правил країни, в якій працює компанія, вона не продаватиме у своїй мережі товари з вмістом полікарбонату. А все тому, що його практично неможливо переробити. Звідси й умова: або бренди стають екологічно свідомими, або не підтримують екоініціативу – і залишаються без продажів.

Екосвідомість сьогодні – це вже не просто можливість, а реальний обов'язок кожного бренду. І це особливо цінно, адже від подібних ініціатив виграють усі. А все тому, що екологія – те, що об'єднує не лише впливові світові компанії, а й звичайних громадян по всьому світу.

Переробка – нове правило для кожного бізнесу
Nemiroff закликає інших відповідально підійти до питання переробки / Фото Nemiroff

Це цікаво Очолила рейтинг найкращих: горілка з України потрапила в американський Forbes

Боротися за екоініціативи означає боротися за майбутнє. Таким чином кожен виробник не лише вписує своє ім'я в історію, а й робить усе можливе для того, щоб ця історія писалася ще багато і багато років.