І ще є 7761 кандидат, як свідчать дані NASA, – вони чекають на підтвердження. Матеріалу для дослідження – прірва. Тепер фахівці прагнуть з'ясувати більше про атмосферу та довкілля цих планет.

Також цікаво Перша українська місія на Місяць представлена на Експо-2020 у Дубаї

Вивчення екзопланет – як воно відбувається

Дослідники екзопланет сподіваються з'ясувати, чи є у будь-якої з них необхідні складники для існування життя.

• Наприклад, в Університеті Північної Арізони за участі Віртуальної планетарної лабораторії (VPL) Інституту астробіології NASA розробили техніку пошуку океанів у далеких світах.
  • Вода, нагадаємо, є ключовим інгредієнтом життя як ми його розуміємо.

Домінік Райан і Тайлер Робінсон опублікували у The Planetary Science Journal результати дослідження щодо "Виявлення океанів на екзопланетах за фазозалежним аналізом спектральних основних компонентів".

Екзопланета
TOI 1338 – екзопланета між двох зірок, виявлена телескопом TESS / Фото NASA

Транзитна фотометрія

Чи не найперспективнішим методом дослідження екзопланет є транзит або транзитна фотометрія – моніторинг зірок за періодичними спадами яскравості.

• Ці спади для спостерігача є ознаками планет, які проходять (здійснюють транзит) перед батьківськими зірками.
  • Іноді астрономи можуть отримувати дані для спектрального аналізу – коли світло проходить через атмосферу так званої "транзитної планети".

І в такий спосіб можуть дізнатися про її хімічний склад.

Ексзопланета
Екзопланета HR8799e, побачена на великому телескопічному інтерферометрі / Фото ESO

В очікуванні змін

На жаль, метод транзиту не дозволяє робити спостереження за поверхнею. Як і інші сучасні методи дослідження.

• А проте найближчим часом ситуація може значно покращитися – завдяки інструментам нового покоління, як-от космічний телескоп Джеймса Вебба JWST чи наземна обсерваторія ELT.
  • Завдяки складній оптиці, коронографам та спектрометрам ці телескопи зможуть безпосередньо знімати менші екзопланети, які обертаються ближче до своїх зірок.

А саме там, швидше за все, можна знайти потенційно придатні для життя умови.

До слова Штучний інтелект зміг зазирнути у загадкові темні кратери на Місяці

До слова, робота вчених, про яку ми згадали вище, якраз і торує "чітко визначений шлях" для майбутніх досліджень екзопланет у спосіб прямої візуалізації!