Навіть найвідоміші світові бренди створюють альтернативні традиційному дизайну лімітовані серії, які допомагають залучити нову аудиторію, привернути увагу до актуальної теми, підтримати традицію тощо. Розбираємось в особливостях лімітованого дизайну та його видах, а також демонструємо варіанти на прикладі Nemiroff – бренду №1* в Україні.

Варте уваги Nemiroff став спонсором святкування запуску українського супутника Січ-2-30

Особливості лімітованого дизайну

Лімітований дизайн — ефективний маркетинговий інструмент, яким користуються більшість провідних світових брендів.

  • По-перше, з його допомогою, бренд може ще раз нагадати про себе споживачу і вигідно виокремити свій товар з-поміж інших торгових марок.
  • По-друге, окремий спеціальний стиль, присвячений близькій для аудиторії події, особі тощо – підвищує лояльність покупців і створює більш тісні стосунки між брендом і споживачем.

Лімітований дизайн робить продукцію ексклюзивною
Лімітований дизайн робить продукцію бренду ексклюзивнішою / Фото Ebay

Найбільш популярний приклад лімітованої серії – сезонний дизайн товарів. Вони вдало нагадують споживачу про святковий настрій і створюють особливу атмосферу.

Крім того, лімітована серія надає продукту актуальності для покупки. Споживач розуміє, що серія колись закінчиться і зацікавлений стати частиною історії бренду.

Для брендів — це вдалий варіант, аби поекспериментувати з дизайном продукту й отримати зворотній зв'язок цільової аудиторії. У випадку, якщо лімітована серія знайде армію шанувальників, – її можна буде залишити, додавши до основної лінійки або зробити випуски регулярними.

Види лімітованого дизайну

Тематика лімітованих серій може відрізнятись, залежно від стратегії виробника. Наведемо кілька популярних напрямків для прикладу.

Сезонні серії. Бренд змінює свій вигляд у залежності від пори року або визначної дати. Так, у зимовому дизайні з'являються новорічні атрибути, а літні серії відрізняються яскравими кольорами, фруктами й адаптацією до відпочинку на природі.

Календарні серії. Використовуються для посилення значення певних дат в історії бренду. Це можуть бути лімітовані версії, присвяченні річницям з дня заснування компанії або ж невеликим партіям зі збільшеною кількістю витримки алкоголю, що актуально для брендів віскі. Часто, на упаковці з'являються атрибути певної події – як, наприклад, бренд текіли Jose Cuervo адаптує свій дизайн до традиційного мексиканського свята – Santa Muerte.

Текіла Jose Cuervo має лінійку, присвячену святу Santa Muerte
До свята Santa Muerte у Jose Cuervo є лімітований дизайн / Фото luxebeatmag

Нестандартний об’єм. Відрізнятись від інших можна не тільки виглядом етикетки, а й формою, або об’ємом. Так, можуть бути створені зручні міні-версії або ж продукти-гіганти, що слугують часто подарунком з wow-ефектом.

Географічна серія. Такі дизайни особливо популярні в Duty Free. Бренди випускають унікальні товари з символікою міста або країни, з визначними місцями та національними елементами. Їх можна придбати як сувенір, колекційний екземпляр чи особливий подарунок.

Еко. Лінійки, створені з переробних матеріалів або що підлягають рециклінгу, створені за унікальними технологіями з мінімальною шкодою екології. Пакування для таких лінійок часто значно дорожче у собівартості, однак все більше брендів дивиться в напрямку створення дизайну продуктів у цій ніші.

Спонсорства та партнерства. Лімітовану серію часто присвячують зірці-амбасадору бренду, або партнеру по спонсорству. Наприклад, Nemiroff – перший і єдиний Official Vodka Partner UFC з 2018 року. Унікальність такої співпраці український бренд підкреслює лого UFC на преміум лінійках бренду на час співпраці.

Nemiroff співпрацює з UFC, про що свідчить логотип на пляшці
Логотип UFC на пляшці свідчить про партнерство бренду / Фото Nemiroff

Коли дизайн – космос

Інколи лімітована серія не підпадає під жодну з вище перечислених категорій, а скоріше є їх комбінацією. Компанії можуть чарпати натхнення не в рамках стандартних комерційних бізнес планів, а від подій, що відбуваються навколо. Від сміливих людей, що стоять за реалізацією цих подій.

Так, у бренду Nemiroff нещодавно з’явилася лімітована серія Moon Edition. На створення цієї особливої лінійки компанію надихнули першопрохідці, які сьогодні стоять на початку нової ери космічних досліджень і подорожей галактикою. Раніше розмови про польоти у космос вважались фантастикою, а Місяць для пересічних людей був недосяжним – однак вже сьогодні перші туристи літають у космос, і вже цього року заплановані нові дослідження Місяця, щоб уже в осяжному майбутньому знову відправити людей на супутник Землі.

Nemiroff Moon Edition присвячений першопрохідцям
Лімітована серія Moon Edition присвячена першопрохідцям / Фото Nemiroff

Минулого року бренд Nemiroff визнали найбільш швидкозростаючим серед міцних напоїв у світі. Тож, нові горизонти для компанії – це тепер рух тільки вгору, досліджувати Галактику, до Місяця і до зірок.

  • Дизайн Moon Edition втілює красу та велич загадкового космосу, і разом з тим, наближує його – тиснення на етикетці нагадують місячні кратери.

Прагнення до змін та досконалості не дало Nemiroff обмежитися змінами в дизайні. Лімітована серія – це новий продукт, із додатковим 12-м етапом фільтрації, що додає смаку унікальності. Він освіжаючий, з легкою терпкістю, відтінками обсмаженого зерна та карамелі. Має збалансовану, овальну текстура із зігріваючим післясмаком.

Це цікаво Найкращі міцні напої 2021 року у світі: Nemiroff у списку

Nemiroff Moon Edition – приклад гармонійного лімітованого дизайну, посиленого унікальним смаком та актуальним контекстом. Це своєрідний подарунок усім, хто так само дивиться в небо і мріє про нові горизонти, і готовий святкувати кожен новий крок в освоєнні космосу. А також шана та відзнака тим першопрохідцям, які сміливо й амбітно прокладають новий шлях. Тому що історію пишуть перші.

*За даними ТОВ "Аснільсен Юкрейн" у період з січня 2020 по липень 2021 року в грошовому та натуральному вираженні в категорії горілка.